Styl jógy

Kurz obsahuje sadu sestav vycházející z Vinyasa Krama Jógy, kterou učil Srí Tirumalai Krišnamačárja a následně jeho žáci (Ramaswami, Desikachar, Mohan..).

Samotný Krišnamačárja je spíš známý díky některým žákům, co se proslavili na západě jako je Pathabi Jois (Ashtanga).

Sestavy

Sestavy jsou více doporučené, než pevně dané. 

Vždy jsou za sebe řazeny krátké sekvence vycházející z jedné pozice a zahrnující různé varianty i obtížnost, aby byla daná oblast dobře a všestranně procvičena a obtížnost volena dle aktuálních schopností cvičence. 

Jednotlivé krátké sekvence, jsou pak sestaveny do doporučeného pořadí (např. úklony a pak rotace). Lze tak sestavy upravovat dle aktuální potřeby.

Obsah lekcí

Součástí praxe byla také dechová cvičení pro sklidnění, zvýšení kapacity plic i zvýšení tolerance těla na vyšíí hladinu CO2. Zároveň také součástí bylo pravidelné praktikování koncentrace, známé spíše u nás jako meditace. Koncentrace pomáhá udržet pozornost a naučit se zklidnit myšlenky.

Vybrané lekce proto zahrnují:

  • Úvodní dechové cvičení
  • Rozcvičení
  • Praxe jógy
  • Závěrečné dechové cvičení
  • Koncentrace (meditace)
  • Relaxace

 

Aby při praxi dechových cvičení a koncentrace vás nerušilo povídání, jsou natočeny zvlášť lekce s vysvětlením těchto technik.

Seznam lekcí

  1. Vysvětlení – Úvodní dechové cvičení – 8:33 min (220 MB) 
  2. Vysvětlení – Závěrečné dechové cvičení– 5:11 min (122 MB) 
  3. Vysvětlení – Koncentrace / meditace– 2:46 min (72 MB) 

—————————————

  1. Rozcvička komplet (samostatná)– 39:45 min (555 MB) 


—————————————

  1. Pozice ve stoje – 52:36 min (887 MB) 
  2. Balanční pozice– 54:14 min (918 MB) 
  3. Pozice v lehu na zádech– 70:41 min (1,14 GB) 
  4. Pozice v lehu na břiše– 56:25 min (887 MB) 
  5. Asymetrické pozice v sedu– 69:12 min (1,1 GB)
  6. Symetrické pozice v sedu– 60:56 min (1 GB) 
  7. Pozice v sedu na patách– 55:46 min (888 MB) 
  8. Obrácené pozice– 63:48 min (1 GB) 
  9. Bonusové pozice (boční prkno, holub, přetočení, přechody, na rukou)– 22:22 min (292 MB) 

Jak lekce cvičit

Frekvence

Je možné si zvolit libovolnou frekvenci cvičení i přístup k lekcím. Je možné cvičit 1x-3x, či až 5x týdně. Buď vždy stejnou sestavu několikrát týdně, nebo sestavy střídat.

Každá sekvence obsahuje cviky různé náročnosti a buď ukážu jednodušší variantu, nebo je možné cviky přeskočit. Můžete každou sestavu cvičit samostatně, kromě pozicí na břiše (záklony) jsou sestavy všestranné. K dispozici, je i samostatná rozcvička, která může být také jako samostatné cvičení, když nemáte tolik času či sil. 

Kombinace sekvencí

Pokud budete chtít, je možné sestavy kombinovat, samozřejmě je nutno přeskočit vždy na další  sestavu a vynechat rozdýchání a rozcvičku. Níže uvádím doporučené pořadí v případě kombinování různých sestav v jedné lekci:

  1. A) Balanční pozice – pozice ve stoje – pozice v lehu na zádech – obrácené pozice – pozice v lehu na břiše – asymetrické pozice – symetrické pozice – pozice v sedu na patách.
  2. B) Pozice v lehu na zádech – svíčka – stoj na hlavě – pozice v lehu na břiše – asymetrické nebo symetrické pozice 
  3. C) Pozice v lehu na zádech – obrácené pozice – pozice v lehu na břiše 

Provádění pozic

Pozice by měly být prováděny pomalu nebo s středně dlouhou výdrží. Délka je měřena dechem. Kdy každý dech by měl mít zhruba 5 sekund (dle aktuálních možností). Setrvání v pozici by mělo být cca 3-6 dechů a tak i počet opakování cviku by mělo být 3-6x. Odlišnosti i délky uvádím u každé pozice či cviku.

Cena

Lekce je možné sledovat online (YouTube), nebo jsou ke stažení.

Cena online verze – 1260,- Kč

Cena kurzu ke stažení – 1400,- Kč